Vandaag heeft hubergroup India in samenwerking met Rotary Vapi Riverside een gezondheidsinitiatief gelanceerd voor plattelandsgebieden in de Indiase deelstaat Gujarat. In het kader van dit initiatief sponsort hubergroup, producent van inkt en speciale chemicaliën, twee medische busjes met artsen, verpleegkundigen en medische basisuitrusting. Deze busjes zullen wekelijks in 16 afgelegen dorpen beschikbaar zijn voor medische controles en onderzoeken ter plaatse. Rotary Vapi Riverside heeft ruime ervaring met het werken in de lokale regio's en steunt dit project met zijn knowhow.

Gezondheidszorg is nog steeds een moeilijk onderwerp in veel plattelandsgebieden in India. Terwijl de Indiase regering een voorbeeldige rol heeft gespeeld in het verstrekken van gezondheidszorgfaciliteiten aan afgelegen dorpen, willen hubergroup en Rotary Vapi Riverside de bestaande infrastructuur ondersteunen en een bijdrage leveren aan de samenleving. Door gratis lokale consultaties en gratis medicijnen voor veel voorkomende kwalen aan te bieden, willen de twee partners ervoor zorgen dat de basisgezondheidsbehoeften van de dorpsgemeenschappen worden gedekt.

De heer Suresh Kalra, Managing Director India en President Asia bij hubergroup, legt uit hoe het idee van de samenwerking tot stand is gekomen: "hubergroup heeft productievestigingen in Daman, Vapi en Silvassa - dus veel van onze werknemers wonen in deze regio's. Wij geloven dat we een bijdrage kunnen leveren en iets terug kunnen doen voor de dorpsgemeenschappen. Wij geloven in bijdragen en teruggeven aan de mensen in onze omgeving. Ons streven om hoogwaardige gezondheidszorg te bieden aan de bewoners van het platteland is een aanvulling op de door de overheid gestimuleerde gezondheidsprogramma's."

"We zijn erg blij met onze samenwerking met hubergroup", zegt de heer Gautam Bhavsar, voorzitter van Rotary Vapi Riverside. "Dit initiatief van hubergroup zal een grote bijdrage leveren aan onze Rotary-missie om anderen te helpen. In landelijke gebieden worden ziekten vaak laat gediagnosticeerd of behandeld vanwege de bestaande taboes en moeilijkheden om medische faciliteiten te bereiken. Met dit initiatief willen we een bijdrage leveren zodat onze broeders en zusters in afgelegen dorpen niet hoeven te lijden onder het gebrek aan behandeling.

Het hele project wordt begeleid door het gezondheidsteam van hubergroup onder leiding van Dr. Sagar Patel. Twee busjes met vrouwelijke artsen, verpleegsters en medische apparatuur zullen 16 dorpen in de districten van Valsad aandoen en twee dorpen per dag aandoen. Zij zullen routineonderzoeken uitvoeren, medische adviezen geven en basisziekten behandelen. Op regelmatige tijdstippen zal het team ook hygiëne- en gezondheidsbewustzijnsprogramma's uitvoeren, evenals medische kampen voor specifieke medische domeinen zoals KNO en gynaecologische controles.

Over hubergroup

hubergroup is een familiebedrijf uit Zuid-Duitsland met een geschiedenis van 255 jaar. De divisie Print Solutions produceert en verkoopt drukinkten en drukhulpmiddelen voor verpakkingsdrukwerk en commercieel drukwerk. Het segment veiligheidsinkten voor internationale producenten van bankbiljetten en identiteitsdocumenten valt onder de dochteronderneming Gleitsmann Security-Inks. De Chemicals Division verkoopt grondstoffen zoals pigmenten, harsen en additieven die in India worden geproduceerd.

Het bedrijf is altijd gericht geweest op het succes van de klant. Daarom werkt hubergroup dagelijks aan innovatieve oplossingen, technologieën en diensten om de waardecreatie in de druk- en chemie-industrie te optimaliseren en hun klanten in staat te stellen eersteklas resultaten te behalen. In 2021 behaalde hubergroup een jaaromzet van ongeveer 704 miljoen euro en heeft momenteel wereldwijd ongeveer 3.500 medewerkers in dienst in bijna 30 landen.

Website: www.hubergroup.com
Bedrijfsblog: blog.hubergroup.com